Bakanlığımızın özetle,
Misyonu: Hayat kalitesi yüksek şehirler ve sürdürülebilir çevreyi temin etmek üzere; planlama, yapım, dönüşüm ve çevre yönetimine ilişkin iş ve işlemleri düzenleyici, denetleyici, katılımcı ve çözüm odaklı anlayışla yapmak,
Vizyonu: Yaşanabilir çevre ve marka şehirler yapmak,
09.06.2015 tarihi itibarıyla TS EN ISO 9001 “Kalite Yönetim Belgesi” almaya hak kazanan 81 İl Müdürlerinin çalışmalara yön vermesi, tüm çalışanların aynı bakış açısı ile hizmet vermesi ve Kurum kültürü sağlamak amacıyla oluşturulan stratejilere ilişkin olarak
Kalite Politikası ise: Sürdürülebilir kalkınma ilkeleri kapsamında çevreyi korumak ve yaşam kalitesi yüksek makamlar oluşturmak; yerleşmeye, çevreye ve yapılaşmaya dair yönetim planları hazırlayarak uygulamaları izlemek ve denetlemek, kalite yönetim sistemi standardının şartlarına uyarak etkinliğini sürekli iyileştirmek, yasal şartlar doğrultusunda hizmet alanların beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayarak memnuniyetlerini artırmaktır.
Bu kapsamda Müdürlüğümüzün hedeflerine ulaşması için İç Kontrolün ilk dört maddesi olan; Kontrol Ortamı, Risk Değerlendirmesi, Kontrol Faaliyetleri ile Bilgi ve İletişim sistemin tasarımı ve işleyişi ile ilgili olup, beşinci unsur olan izleme ise amaç ve hedeflerimize ulaşma konusunda beklenen katkıyı sağlayıp, sağlamadığının uyum içerisinde değerlendirilmesi ile eylemlerin belirlenmesi için oluşturulmuş bileşendir. Etkin olmayan bir iç kontrol sistemi yolsuzluk, israf, suiistimal ve yönetimde yanlış kararların verilmesi ile birlikte itibar kaybına yol açabilmektedir. İzleme ise Yönetime etkili, ekonomik, verimli olmayan ve usulsüz prosedür ve sistemler ile etik olmayan uygulamalara zamanında müdahale imkanı sağlamaktadır. Bu açıdan Kamu hizmetlerinde kaliteyi hedef almamız artık bir zorunluluk olarak ortaya çıkmaktadır. Bu amaçla hizmet verdiğimiz müşterilerimiz ile bu hizmeti sunan personellerimizin faaliyet alanlarına ilişkin görüş ve değerlendirmelerini almak, çok farklı ve faydalı bakış açılarının yakalanmasını sağlamakta olup, değerlendirme sonuçları ise yeni değişim ve dönüşüm fırsatları sunmakta ve personellerimizin motivasyonunu ve Kuruma bağlılıklarını yüksek tutmaktadır.
Müdürlüğümüz birimlerinde denetime hazır, etkili ve güvenilir bir kontrol ortamının oluşturulması, sistemin kontrol ve denetimlerine imkan verecek performans göstergelerinin belirlenmesi, faaliyetlerde uyguluk ve denetimlerinin yapılmasını sağlayacak bir sistemin oluşturulması büyük bir önem arz etmekte olup, bu amaç doğrultusunda bütün birimlerimizin öncelikli hedefi uygun bir kontrol ortamının oluşturulması için gerekli çalışmaları yürütmeleri gerekmektedir.
Bu amaçla Bakanlığımızca yılda bir kez değerlendirilmekte olan İç Kontrol Sistemi kapsamında hazırlanan 2016 yılına ait ve 2015 yılı ile karşılaştırmalı olarak ve 2017 yılı hedeflerimiz kapsamında Şube Müdürlüklerimizin faaliyetlerine ilişkin Değerlendirme Raporu ile Personel ve Hizmet Alan Memnuniyeti Değerlendirme Raporu açıklamaları ve TS EN ISO 9001: 2008 Kalite Yönetim Sistemi Kurum İçi Bilgilendirme Eğitimi yapılmıştır.
Sunum için lütfen tıklayınız.